Translate

środa, 15 czerwca 2016

Ciasto z rabarbarem. Pod serową kołderką

Taki sernik mozna by powiedzieć





Składniki:
Ciasto:
Ok. 300 g mąki (dwie niepełne szklanki)
130 g margaryny (musi być schłodzona)
2 żółtka
2 łyżki śmietany
3-4 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa
500g sera (miałam prawdziwy wiejski twaróg)
250 ml mleka skondensowanego słodzonego
3 jajka (miałam duże)
2,5 łyżki skrobi kukurydzianej (maizena)
Dodatkowo:
4 – 5 lasek rabarbaru (nie obieramy rabarbaru) pokrojone na kawałki ok. 1 -1,5cm.
Kruszonka:
100 g płatków owsianych
60 - 70 g masła
5 – 7 łyżek cukru trzcinowego
Można dodać np. cynamon. Ja dałam utarte ziarno tonki
Mąka ( 1-3 łyżki)
Sposób wykonania:
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wkroić margarynę i posiekać razem na kaszkę. Żółtka wymieszać ze śmietaną i dodać do mąki, wymieszać łyżką aż składniki zaczną się ze sobą łączyć. Teraz należy szybko zagnieść ciasto i odstawić na godzinę do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkować i ułożyć na dnie oraz częściowo na bokach tortownicy o średnicy 26 cm. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i podpiec ok. 10 – 15 minut. Wyjąć i wystudzić. W czasie kiedy ciasto stygnie wlewamy do malaksera mleko skondensowane i wbijamy jajka., dodajemy maizenę.  Krótko mieszamy, ale składniki powinny dobrze się połączyć. Nie przerywając mieszania wrzucamy po kawałku sera i mieszamy ok. 3 minut.
Przestudzone ciasto należy posmarować białkiem i wyłożyć rabarbar. Na rabarbar wylewamy masę serową i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 1 godzinę.
W czasie kiedy ciasto jest w piekarniku należy przygotować kruszonkę: W misce wymieszać płatki z cukrem i z dodatkiem aromatyzującym (cynamon, tonka), wkroić masło i palcami wyrabiać kruszonkę. Ja dodałam jeszcze trochę mąki, bo płatki nie chciały ładnie się posklejać.
W połowie pieczenia wyjmujemy ciasto z piekarnika i posypujemy kruszonką. Dopiekamy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz